joi, 8 septembrie 2011

Cum şi de ce am pierdut într-un concurs

  Poate unii deja s-au obişnuit cu faptul că scriu la sfârşit de săptămână, dar deoarece articolul de mai jos e în legătură cu un alt articol de-al meu, am făcut o excepţie.

  Trei luni în urmă, am participat la concursul "Blog pentru Basarabia", scriind articolul "România dinafara României. Vedeţi aici rezultatul, iar aici la comentarii vedeţi reacţia mea argumentată şi necombătută, la desfăşurarea şi finalul acestui concurs. Cei care au văzut ca cineva de prin Botoşani să strige "Kuzmin, go home!" pot să nu mai citească în continuare şi să admire gândirea celui care a câştigat, scriind unul dintre cele mai proaste articole cu care a participat lumea (sau aproape) la concurs.

  Nu contează că am pierdut, ci cum. Prietenii pot confirma că încă până la faza jurizării am zis că voi pierde şi doar din cauza prezenţei în juriu a unui maldavan - Vitalie Călugăreanu. E ăla care modera o emisiune la ăştia cu "Moldova, eu CHIAR te iubesc!". În articolul cu care am participat, am zis de maldavanism şi de repercusiunile acestui curent în viaţa românilor. Deoarece maldavanismul cretinoid e politică de stat în R. Moldova, l-am menţionat şi pe tovarăşul Filat. Nu există contraargumente la ce am scris pentru concursul iniţiat de George Damian şi finanţat de rapănul DRP.

  Din modul de jurizare al tovarăşului Vitalic, deduc că el crede că maldavanii ştiu (sic!) de evenimentele cruciale ce s-au petrecut în anii 1812, 1918, 1940 şi 1941. Dar de ce maldavanii nu aruncă cu vreun papuc, sau măcar nu-l huiduie pe Kuzmin, când acesta le dictează istoria pe la întâlniri oficiale? Maldavan fiind, articolul meu i-a stat ca sarea-n ochi! Domnul Damian îmi sugerează că tovarăşu' Vitalic e jurnalist profesionist. O fi, dar noi ştim că a activat la fiţuica şi televiziunea lui Roşca, respectiv Flux şi EUtv. Aici deschid o paranteză, în care ţin să trezesc interesul cititorului şi-l îndemn să se documenteze cum a ajuns televiziunea municipală a Chişinăului în mâinile lui Roşca şi pentru ce merite. La fel a păţit şi postul de radio municipal AntenaC, care acum e Prime Fm şi e în mâinile lui Plahotniuc. Mi-e greu să cred că un jurnalist profesionist, poate activa la un post controlat de vreun politician (şi ce fel de politician!), fără a şti cine e proprietarul.

  Media lui Roşca e moartă ca şi politicianul Roşca, aşa că în scurt timp, tovarăşu' Vitalic ajunge şi pe la alde îndrăgostiţii în moştenitoarea RSSM - JurnalTV. După o bucată de timp, nu s-a înţeles cu şefii, care vroiau ca emisiunea lui să aibă alt format şi omu' a tăiat-o la postul pe care îl lăuda anterior - TV7. Acest post de televiziune, retransmite grila postului rusesc NTV, deci practic e un canal rusesc. Aşa se face, că la un concurs legat de Basarabia, câştigătorul a fost desemnat cu ajutorul unui maldavan ce activează la un post ce emite foarte puţin în limba română. Într-un interviu, omu' zice că patronii postului unde activează în prezent, sunt de la Moscova, dar nu zice că deţinătorul pachetului majoritar este fiul cominternistului Petru Lucinschi. Chiril Lucinschi este unul din cei, care au făcut averi de sute de milioane de euro, în cel mai sărac stat din Europa. Acesta este şi deţinătorul postului "TNT bravo", care retransmite pe teritoriul RM, rusescul post-tabloid TNT. Oligarhul media - Chiril Lucinschi - este şeful comisiei legate de media, în parlamentul RM, unde a ajuns pe listele lui Filat! Ce jurnalist sănătos poate servi asemenea inşi?

Ce face Kuzmin în RM, păleşte pe lângă ce fac structurile ucrainene în teritoriile româneşti ocupate! Concursul la care am participat, m-a radicalizat şi mai puternic. În timp ce ismailenii şi tighinenii strigă "Kuzmin, go home!" (aşa ne sugerează articolul câştigătorului), în Ucraina românii rămaşi încă, sunt de-a dreptul terorizaţi. Drepturile fundamentale, pentru ei sunt vise. Tot Kuzmin e vinovat? Ce spun rominii şi autorităţile statului român? Ce ştiu şi zic maldavanii şi autorităţile statului maldavnesc, că doar românii din Ucraina se declară maldavani?

  Doar domnul Tănase a ştiut să aprecieze just articolele, iar eu iarăşi constat că nu se vrea. Nu se vrea a spune lucrurilor pe nume şi nu vrea prostimea să scoată ochelarii roz de pe ochi. Fiţi maldavani, faceţi-vă paşapoarte romineşti şi mergeţi "la Italia" sau la studii în România. Lăsaţi odraslele să substituie "ce" cu "4" (în chirilică, cifra 4 e similară cu litera ce în română sună "ce"), cât stau pe odnoklassniki. Alde Filat şi alţii întorc banii cu lopata, iar voi să vă certaţi în privinţa denumirii limbii, în timp ce haholii şi ruşii râd şi vă marginalizează.

Un comentariu: